Info

Gamba i Kulturni centar Pančeva predstavljaju:

Mark Rejvenhil

PROIZVOD

Preveo Đorđe Krivokapić

Autor projekta IVAN TOMIĆ
Kostimograf i scenograf KATARINA GRČIĆ NIKOLIĆ
Kreativni producent MILORAD JOVANOVIĆ

Igraju: MILENA PREDIĆ i IVAN TOMIĆ

Fotograf Sanja Veljković
Idejno rešenje kataloga i plakata: Jovan Tarbuk


Premijera: 22. mart 2017, Kulturni centar Pančeva

pdf logo

ПРОГРАМ

 


MARK REJVENHIL

Britanski umetnik rođen, 1966. u Hejvorts Hitu (Zapadni Saseks). Studirao je dramu i englesku književnost na Bristolskom univerzitetu. Najpre razmišlja o glu-mi, ali ubrzo se posvećuje režiji studentskih produkcija. Njegov prvi angažman je na mestu administrativnog asistenta u Soho Poliju, novom pozorištu za pisce, a potom postaje nezavisni reditelj. Predavao je dramaturgiju i radio u Finboro po-zorištu. Uoči Božića 1994. režira komad Ivica i Marica. Zatim se vraća u London i zajedno sa Lujzom Mulvej stvara niz kratkih erotskih komada Pokazaću ti moj. Sledi komad Fist (1995), u kojem dva muškarca deset minuta pričaju o seksu. Upoznaje reditelja Maksa Staforda koji od Rejvenhila traži celovečernji komad, čiji prvi nacrt je završen u proleće 1995, pod radnim naslovom Jebena Dajana, kasnije preinačenim u Shopping & Fucking (1996). Odlučuje da se ipak oproba i u glumi, i monodramom Proizvod, debituje na Edinburškom festivalu – Fringe 2005. Napisao je još pet celovečernjih komada: Faust je mrtav (Faust is Dead, 1997), Švrljanje (Sleeping Around, 1998), Tašna (Handbag, 1998), Polaroidi (Some Explicit Polaroids, 1999), Mother Clap’s Molly House, 2001.
Ova premijera predstavlja praizvedbu komada Proizvod u Srbiji i ovom delu Bal-kana.


REJVENHILOV PROIZVOD

U Rejvenhilovoj drami Proizvod, producent Džejms ubeđuje glumicu Oliviju da prihvati ulogu u njegovom novom filmu. Tokom jednočasovnog susreta – što je ujedno i vreme trajanja ove predstave, on joj detaljno prepričava radnju filma: to je o ljubavna veza između Engleskinje Ejmi, koja je zaposlena u reklamnom ode-ljenju velike telekomunikacione kompanije, i Muhameda, pripadnika Al Kaide, koji je poslat u London sa zadatkom da organizuje teroristički napad.
Rejvenhil se u ovom komadu na prvom mestu obračunava sa holivudskom in-dustrijom.  On razotkriva tendencioznu površnost prikazivanja suštinskih tema, poput savremenih ratnih sukoba i ljubavnih odnosa, u holivudskoj produkciji. Ruga se trivijalnosti zapleta i šablonskim dijalozima, vešto ih podražavajući.
Treba svakako pomenuti i da u ovom Rejvenhilovom komadu jedan od dva lika na sceni, glumica Olivija, nema ni jednu repliku!
Aktuelnost komada čini Proizvod Marka Rejvenhila više nego adekvatnim štivom za scensko izvođenje na bilo kojoj svetskoj sceni, pa i kod nas. Događaji koje opisuje, ugao iz kojih ih posmatra, način na koji ih sagledava i sama neobičnost forme, preporuka su za ovaj inovativni komad u kojem će svako prepoznati vre-me u kojem živimo.
Ivan Tomić


ĐORĐE KRIVOKAPIĆ

Rođen u Beogradu 1938, gde je završio srednju školu i Filološki fakultet – odsek za anglistiku. Radni vek je proveo uglavnom u Jugokoncertu (sekretar BEMUS-a, 11 godina) i i NOLIT-u (urednik za prevedenu književnost, 11 godina). Upore-do se bavi i prevođenjem. Govori engleski i francuski, a služi se ruskim, špan-skim i poljskim. Prevodi su mu objavljivani u mnogim značajnim književnim listo-vima i časopisima. Član je Udruženja književnih prevodilaca i PEN-a u Srbiji i Francuskoj.
Važniji prevedeni romani: Hjugo Hamilton Pegavi ljudi, Martin Ejmis Putokaz vre-mena, Piter Akrojd Poslednji testament Oskara Vajlda, Kristofer Houp Najmračni-ja Engleska, Ričard Luri Autobiografija Josifa Staljina, Ronald Harvud Dom (NO-LIT-ova nagrada za prevod kao i Nagrada „Gordana Todorović“), Džon Banvil Kepler, Džejms Džojs Dablinci, Daglas Glaver Ona, Pan Bujukas Čovek koji je hteo da popije more, Artur Miler Obična žena i drugi.
Najznačajnije prevedene drame: Edvard Bond – Spaseni, More, Jedanaest maji-ca, Lir, Nigde nikog nemam; Ronald Harvud – Na čijoj strani, Majstor, Na ravne časti, Čajanka kod Staljina, Engleska tragedija; Martin Makdona – Sakati Bili, Le-potica Linejna, Pillowman; Ričard Kalinoski – Zver na mesecu; Dejl Vaserman – Let iznad kukavičjeg gnezda; Pan Bujukas – Hipatija; Edvard Olbi – Pozorišni komad o bebi... Drame su izvođene u Beogradu (Narodno pozorište, Beograd-sko dramsko, Jugoslovensko dramsko, Atelje 212, Pozorište „Dadov“), u Saraje-vu, Dubrovniku, Nišu, Somboru, Zrenjaninu, Podgorici...

KATARINA GRČIĆ NIKOLIĆ
Rođena je u Beogradu, gde je 1993. završila FPUD u Beogradu, odsek Scenski kostim. Član je ULUPUDS-a od 1995. Od 1994. radi kao asistent kostimografa, a od 1999. kao kostimograf u Narodnom pozorištu u Beogradu. Realizuje veliki broj kostimografija za drame, opere i balete. Dobitnik je Nagrade za najbolji ko-stim na Pozorišnim susretima „Joakim Vujić“ 2000, za predstavu Bertove Kočije ili Sibila Velimira Lukića (Pozorište „Zoran Radmilović“, Zaječar), kao i Nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu za umetnički i radni doprinos 2016.  Učestvova-la je na zajedničkim izložbama ULUPUDS-a.

IVAN TOMIĆ
Rođen je u Kragujevcu 1972, gde je završio osnovnu školu i gimnaziju. Glumu je diplomirao na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Mi-lenka Maričića i Branislava Mićunovića. Stalni je član ansambla Beogradskog dramskog pozorišta. Od 1994. do danas, ostvario je preko 50 premijera u pozori-štu. Radi na filmu i televiziji. Redovno sarađuje sa Dramskim programom Radija Beograd. Radio je na Televiziji B92 kao voditelj magazina pop kulture „Bulevar B92“. Već tri godine  nastupa sa  svojom stendap komedijom Čiča Tomićeva koli-ba.

MILENA PREDIĆ
Rođena u Pančevu 1981. Diplomirala na Fakultetu dramskih umetnosti u Beo-gradu, u klasi profesora Dragana Petrovića. U statusu slobodnog umetnika je igrala na skoro svim scenama beogradskih pozorišta, ostvarivala uloge na filmu i televiziji. U slobodno vreme se bavi produkcijom i kastingom. Prvi put se oproba-la kao scenarista na kratkometražnom filmu Zalet, koji je bio selektovan na veli-kom broju svetskih filmskih festivala.